25 czerwca 2014

Katowickie ołtarze

Tak jak zapowiadałem będzie kolor no i jest, a to w dużej mierze zasługa mojego ojca, który ostatnio musiał się ogromnie nudzić, bo obejrzał kilka moich reportaży i tak do mnie rzekł : ,,Kiedyś mówiłeś, że nie sztuką jest zrobić cykl zdjęć czarno-białych, że to pójście na łatwiznę, sztuką jest zrobić dobry materiał w kolorze, a tu prawie same czarno-białe'' (może nie cytują w 100% słowo w słowo, ale sens zdania zachowałem). Racja, tak kiedyś mówiłem i byłem szczerze zaskoczony, że ktoś to jeszcze pamięta :) tak czy inaczej w tej kwestii nie zmieniłem zdania. O wiele trudniej zrobić dobry reportaż w kolorze, dlatego tak często uciekam w szarości, z których ułożenie spójnej historii jest znacznie prostsze. Oczywiście kolor jest tylko składową wpływającą na spójność, ale dla niewprawionego oka barwa to pierwszoplanowa postać. Najgorsze jest to, że ostatnio przygotowuję zdjęcia na nieswoim komputerze i ten pożądany kolor nie zawsze jest taki jakiego sobie życzę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz